AuteurTopic: pijn in lies  (gelezen 5399 keer)

Beschrijving:

nimfke

• Gast
pijn in lies
« Gepost op: 10 april 2005, 18:35:48 »
weet mischien iemand wat er zou kunnen aan de hand zijn want de dokters steken al wat ge nu mankeerd op systeemziekte, er word zelfs niet naar gekeken.
heb zeerveel pijn in lies en heupgewricht met momenten kan ik zelfs niet meer dan 20 of 30 m gaan zo vermoeid en zo een pijn , dat hoort bij systeem ziekte ... vinden  jullie dat ook ?????????
graag jullie mening
groetjes nimfke

anne

• Gast
Re: pijn in lies
« Reactie #1 Gepost op: 11 april 2005, 13:14:05 »
dag nimfke,

Ik heb ook vreselijke pijn in de liesstreek en dat komt dus van mijn heup. Door de lupus is het kraakbeen van mijn heup compleet afgebroken, ze noemen dat \"chondrolyse rapide\" en nu zit ik bot op bot en moet ik een heupprothese krijgen. Ik begrijp je, elke stap doet pijn en daar wordt je zo vreselijk moe van. Ik slaap ook nooit zonder wakker te worden van de pijn, enkel zitten wil nog lukken zonder pijn. Op 30 mei krijg ik een \"sportheupprothese\"

Sterkte, ik weet: het doet pijn, maar je bent niet alleen.

Anne

Babette

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 18 april 2005, 17:36:10 »
Ik kan jullie gerust stellen: ik heb sinds elf jaar een nieuwe heup (die sportheup dus, die zonder sement helemaal vastgroeit in het bot. Ik heb nóóit meer pijn in die heup en lies (jullie verhaal klinkt me o zo bekend in mijn oren!). Ik kan uren wandelen. Het lijkt alsof het mijn eigen heup is, gezond en wel! Hoop dat jullie hier wat aan hebben.

nimfke

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 23 april 2005, 17:59:04 »
hallo , ondertussen zijn er weer eens mooie fotos genomen van men heupen , blijkbaar mankeert er niets aan , dan vraag ik me toch wel af wat die vermoeiende pijnen zijn in de lies waardoor ik vantijd geen vijf meter kan gaan , mischien kunnen jullie me meer vertellen dan de dokter  groetjes

joke

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 19 januari 2009, 14:59:40 »
Even dden reactie, mischien heb je hier iets aan.
Mijn moeder had een tijd geleden vreselijke pijn in haar lies, vooral bij het opstaan als ze langere tijd gezeten had. Dan kon ze de eerste paar minuten nauwelijks lopen.
Dit bleek te liggen aan een verkalking in de pees in haar lies.
Met fysiotherapie en oefeningen is ze er helemaal vanaf gekomen

fabienne

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 19 januari 2009, 15:58:47 »
bij mij ook dergelijke klachten
maar ik ga nu bij een manueel therapeut
ik had een scheefstand van mijn bekken, waardoor ik hevige nekpijn had en uitstralingen en tintelingen in arm en been.
Een manueel therapeut kan verlichting brengen

Esthelles

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 31 maart 2009, 17:50:26 »
Babette Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik kan jullie gerust stellen: ik heb sinds elf
> jaar een nieuwe heup (die sportheup dus, die
> zonder sement helemaal vastgroeit in het bot. Ik
> heb nóóit meer pijn in die heup en lies (jullie
> verhaal klinkt me o zo bekend in mijn oren!). Ik
> kan uren wandelen. Het lijkt alsof het mijn eigen
> heup is, gezond en wel! Hoop dat jullie hier wat
> aan hebben.

Dokkie

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 07 juni 2009, 20:44:52 »
hallo,
ik heb al 4 jaar pijn in heup en lies
ze dachten eerst dat ik heupdisplaci had maar dat is niet zo.
ik heb wel een heupkop in de vorm van een champignon mmar daar moest ik het probleem ook niet in zoeken.
nu hebben ze mij al 3 spuiten gezet tegen een slijmbeursontsteking
en ontsteking van een spier aanhechting op het bot.
dit helpt dus helemaal niets mijn laatste spuit heb ik afgelopen dinsdag gehad
deze zou nu dus moeten helpen maar niet dus
komende week heb ik mijn maandelijkse periode
en dan heb ik de meeste pijn kan dan bijna nietmeer lopen van de pijn
Vooral \'s avond dan kruip ik over de vloer van de pijn .Zelf in rust gaat het niet goed.
de orthopedie weet het nu niet meer.
dus wie weet het wel

Vaessen Jansen TH.

• Gast
Re: pijn in lies na 200 meter lopen
« Reactie #8 Gepost op: 27 september 2009, 14:56:45 »
Hallo iedereen ik heb last van pijn in mijn lies en bovenbeen na 200 meter lopen,
Na een kleine rustpauze kan ik weer verder, maar een klein eindje.
Ik heb al een jaar onderzoeken en pas een grote spuit gehad maar niets helpt.
Heeft iemand deze klachten gekend of herken je dit.

ko

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 28 september 2009, 08:27:38 »
Het kan ook een spastische bekkenbodem zijn; kunnen ze zien op de MRI en fysiotherapie door een bekkenbodemtherapeut kan helpen

Martin

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 16 maart 2010, 16:39:07 »
Hallo allemaal,

ik zie herkenbare posts in dit forum. Zelf kan ik circa 3-4 kilometer wandelen en dan krijg ik last van zowel mijn linkerlies als mijn rechterheup. De heup is nog het pijnlijkste. Na een rustpauze kan ik weer een klein stukje lopen, maar dit hou ik absoluut niet lang vol. Kan dit verholpen worden met goede wandelschoenen met misschien speciale inlegzolen of zoiets?

Ik hoop/neem aan dat iemand dit al eens geprobeerd heeft en vraag me af of het helpt....

Gr Martin

Juultje

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 16 maart 2010, 20:38:58 »
beste Martin
ik herken de pijn, daar loop ik al 35 jaar mee, maar dan alleen mijn linkerheup.Niet mijn lies, hoewel daar soms iets afknelt.bij mij is het het  si gewricht dat steeds van zijn of haar plaats gaat, waardoor ik pijn heb bij lopen, liggen autorijden enz.
hele tijden had ik er geen last van en dan weer in alle hevigheid.
sinds ik nu een paar jaar bij een chiropractor loopt heb ik praktisch geen probleem meer. voor onderhoud ga in iedere 3 maanden en altijd moet er wel iets aan dat gewricht gedaan worden, terwijl ik geen klachen had.
Ik doe nu enkele jaren Pilates( een stevige vorm an poweryoga) waarbij de oef. heel geconcentreerd en met het hele lichaam worden gedaan. Sinds kort kan ik zonder pijn op mijn linkerheup op het matje liggen en de oef doen. fotós wezen nooit iets uit.
ik hoop dat je er iets aan hebt.Woon je in midden ned. dan is chiropraktijk Kramer in Utrecht een hele bekende.
groet Juultje

Sylvia007

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 01 juli 2010, 12:53:52 »
Hallo allemaal,

Ik heb sinds 3 jaar pijn in mijn liezen. Ben ontelbare keren naar de dokter geweest, maar krijg er nog steeds geen antwoord op. Fysiotherapie en manuele therapie, het helpt allemaal niet. Nu heb ik er ook pijn in mijn heupen bij gekregen.
Is er echt niemand in Nederland die kan zeggen wat het is en vooral.....die mij er van af helpt?
groetjes Sylvia

christine

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 17 juli 2010, 19:06:44 »
hallo sylvia,
 ik heb ook al jaren last van pijnlijke heupen, uitstralend naar de liezen en naar mijn staartbeen toe.
Ik heb ook talrijke artsen en onderzoeken afgelopen en ...eindelijk sinds 3 maand weet ik de diagnose!
 Het zijn dus verkalkingen op de heuppezen! Dit kan men onderzoeken door een echografie te laten doen van deze pezen.
Ik ben dan gestart met volgende behandeling:2 maal in de week fysiotherapie, oefeningen onder begeleiding van een kinesist, en 1 maal in de week shockwave thrapie, om de verkalkingen los te maken, is wel pijnlijk!
De dokter heeft me gezegd dat het lang gaat duren eer ik beterschap ga hebben omdat het al te ver gezet is, maar dat ik moet volhouden.
Ik hoop voor jou dat er ook iets uit de bus komt!
groetjes Christine

Danielle Kleijer

• Gast
Re: klachten na plaatsing sportheup
« Reactie #14 Gepost op: 21 februari 2011, 18:05:23 »
anne Schreef:
-------------------------------------------------------
> dag nimfke,
>
> Ik heb ook vreselijke pijn in de liesstreek en dat
> komt dus van mijn heup. Door de lupus is het
> kraakbeen van mijn heup compleet afgebroken, ze