Hallo rietje 55.
Ook ik ben hier voor het eerst.
en wat jij allemaal opnoemt,dat heb ik ook al zeker 23 jaar,en niet te vergeten...tussen de oren....
Ik heb ook artrose,en een paar jaar geleden brandende ogen slecht zien.
Nu bleek ik toen totaal geen traanvocht te hebben,dus traandruppels......
Ik kwam 2 jr. geleden in de overgang,en ik kreeg het een na het ander ,ik dacht ook dat ik steeds blaasonsteking had,maar na een paar dagen was dat branden weer weg.
Op het laats was ik dokter en ziekenhuis moe,wat ik in de loop der jaren niet aan onderzoeken heb gehad,dat wil je niet weten.
Alleen de darmen gaven een perfect beeld ,een kronkel en een uitstulping van de endeldarm.
En nu sinds een week of 12 erg vreemde verschijnselen.
ik ben zo 24 kilo afgevallen,mijn tanden verslechterd,abces, en zo.
De tandarts had nog nooit zo iets mee gemaakt in zo korte tijd.
De huisarts zei traumatische stres,en raynauld,want mijn voeten waren heel opgezet en blauw en handen ook,dat was ik zelf al aan het bestrijden met vocht tabletten.
Maar door het afvallen gaf ik zelf dus de schuld aan de nog meer en erger moeheid,als dat ik altijd al was.
ook mijn haar huid zijn in zo\'n korte tijd achter uit gegaan,mijn longblaasjes onstoken,heb dus medic.pufjes met onstekingsremmers.
Ik werd door een andere dokter verleden week naar internist gestuurd,want mijn dokter was op vakantie.
Bij internist kwam de conclusie rayneuld? en sjörgen?...
Er is nu bloed geprikt en hij wilde een lipbiopsie doen.
Ik zei doe eerst het bloed maar die lip kan altijd nog,want als het in het bloed zit,dan is de lip niet nodig.
Dus nu afwachten,20 sept moet ik terug,heb nu ook speekseltabletten,die kost.87,-- euro per mnd.
Ik viel zo af vanwege dat ik geen speeksel had,en ook niet meer goed kon slikken,maar ik had dat niet in de gaten,ik dacht ZE ZULLEN ALWEER EEN NIET HERKENBAAR IETS VINDEN WAT TUSSEN DE OREN ZIT.....
Ja als dat maar vaak genoeg gezegt wordt,dan geloof je het wel.
het is voor de internist al zeker dat het die twee ziektes zijn,die gaan ook meestal samen.
Dus als het zeker is.....dan eens kijken wat het is en hoe er weer mee te leven,en waar de medicijnen vergoed worden.
Ach meid als ik zie wat we al hebben mee gemaakt....dan leren we hier ook wel weer mee te leven,alleen het wordt je zo moeilijk gemaakt.
Ik wil graag een hulp,maar als je die van de zorg neemt......nou dan staan zij te stoffen en wij zijn de ramen aan het lappen,
Ja de wereld op zijn kop.
Ook heb ik mienére ,dus om de zoveel tijd zo duizelig,dat ik een paar dagen totaal alleen maar probeer te overleven,verstand op nul....en maar afwachten,wanneer dat weer over is.
Zo zie je .......Je bent niet alleen.
Maar laat je niet kennen,want als we ons in een slachtoffer rol plaatsen,dan redden we het niet.
Zoals nu...Ik heb zo;n vreselijke spierpijn,lijkt wel zware griep......dan denk ik maar,misschien is het morgen weer wat beter.
.Sterkte allemaal trouwens op dit forum.
groetjes van hennie