AuteurTopic: maag zwaar in opstand.  (gelezen 1065 keer)

Beschrijving:

mariette

• Gast
maag zwaar in opstand.
« Gepost op: 01 juli 2004, 16:02:03 »
Lieve mensen, kan een van jullie me soms raad geven.Het probleem is dat ik slikproblemen  heb ,pijn van mijn keel tot in mijn maag, ook constant maagpijn, druk in mijn bostkas.Van de medicamenten van de huisarts voel ik me niet beter. Ik denk dat ik  bepaalde voedingmiddelen  niet meer mag eten .Na zelf zoeken in boeken  heb ik ondervonden dat het ene boek dat zegt en het andere boek raad dat weer af .Dus ik weet het niet meer . Wie  heeft ervaring  met  een maagsparende voeding? Alvast bedankt voor de raad .Groetjes M.

regina

• Gast
Re: maag zwaar in opstand.
« Reactie #1 Gepost op: 01 juli 2004, 16:24:24 »
Sommigen zijn geholpen met: een rauwe aardappel door een centrifuge te doen (sap) en dit voor de maaltijd in te nemen (vers). Dit vormt een film in de maag beschermd de slokdarm en maag. Zeker het proberen waard. Succes! Dieeten van maagsparende voeding heb je al opgezocht zie ik. Beperk een tijdje het vet en suiker!

Bea

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 04 juli 2004, 12:25:57 »
Hallo Mariëtte,

Heb je omniprazole al geprobeerd? Het is het generisch product van Losec.
Je maag komt tot rust en het opgeblazen gevoel verdwijnt.

Groetjes
Bea

Marlies

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 05 juli 2004, 05:00:01 »
Hallo Bea.
Krijg je omniprazole op doktersrecept of kan je het zo kopen? Ik heb de laatste tijd heel veel last van mijn maag en gebruik nu nexium 40mg.Maar daar ben ik er ook al 2 van aan het nemen.
Groetjes,Marlies

Bea

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 05 juli 2004, 05:44:44 »
Beste Marlies,

Je krijgt omniprazole enkel op doktersvoorschrift.
Het grote voordeel is dat je geen gastroscopie moet laten doen om het te verkrijgen, hetgeen vroeger met losec wel het geval was.

Groetjes
Bea

Annelies

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 05 augustus 2004, 04:50:21 »

Hallo Mariette

Zelf gebruik ik nexium 4x daags en een drankje gaviscon,bleef evhter wat klachten houden.Maar sinds ik geitenmelk drink i.p.v. koeienmelk zijn mijn maag en darm klachten zo goed als verdwenen,misschien iets om ook te proberen.

veel succes en groeten Annelies

Sabine Coppens

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 01 februari 2005, 16:34:17 »
Hoi Regina,

Ik las net je artikeltje waarin je schrijft dat je voor een tijdje het vet en suiker moet beperken.  Dit is waar wat je zegt, maar zorg er ook voor dat je dit zeker niet te lang doet.
Ikzelf heb 2 jaar gelden met 3 maagzweren gezeten, en ik kan je verzekeren dat ik daar ongelooflijke pijn aan heb gehad.
Op doktersadvies moest ik dan ook een serieus dieet volgen.
Géén vet, geen pikant eten, niet teveel eten, niet te laat, kortom, het was een serieus lijstje.  Maar als gevolg had dit wel, dat ik, ondanks het feit dat ik al slank van mijn eigen ben, ik nog slanker werd, tot ik op den duur nog maar net 39 kg woog.
Dus ik geef aan ieder die ook problemen met zijn maag heeft, de raad om hier zeker niet in te overdrijven.  Want voor je het zelf weet, geraak je nog in de problemen.  En dat is het laatste wat je nodig hebt.
Veel succes en groeten Sabine.

anneke

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 05 september 2009, 21:41:40 »
HALLO LUITJES ,

JA IK HEB SINDS EEN TIJDJE LAST VAN MIJN KEEL HEB EEN POLIEP AAN M,N STEMBAND BEN DAAR IN 2003 OOK AL EEN KEERTJE AAN GEHOLPEN
MAAR NU IS HET AL EEN TIJDJE DAT ALS IK KRIEBEL IN M,N KEEL KRIJG DAN KOMT MIJN MAAG OOK IN OPSTAND EN MOET GAUW EEN SLOK WATER NEMEN DAN IS HET WEER WEG
HEB VAN DE KNO ARTS PANTAPRAZOL VOOR GESCHREVEN GEKREGEN EN OVER 3 MAANDEN BIJ HAAR TERUG KOMEN
DUS WIE HERKENT ZICH IN MIJN VERHAALTJES.

LIEFS EN STERKTE ALLEMAAL.