Innmiddels zijn we een poosje verder en is Sandra met LDN begonnen
Ze heeft multiple sclerose, fybromyalgie en diverse ander klachten
Nu, na een maand LDn gebruik is ze enorm enthousiast
Ze houdt een dagboek bijnwat ik natuurlijk ook volg en als je dat ook wil kan ik je via een PB de link sturen
Dit is haar update
Update na een maand LDN
Ondertussen gebruik ik nu 33 dagen LDN met groot succes. Ik begon met 1,5 mg. om eraan te wennen, maar ook omdat ik bang was voor bijwerkingen. Want die heb ik bij ELK medicijn: ik reageer op vrijwel elke antibiotica en op echt elke pijnstiller sterk allergisch. Met heel nare gevolgen. Het enige wat ik kan verdragen is Paracetamol, maar dat zet geen zoden aan de dijk als je veel pijn hebt.
Ik had het al overal gelezen: LDN heeft niet of (in het begin) nauwelijks bijwerkingen. Dit bleek te kloppen: vanaf de eerste dag reageerde ik goed op LDN. Ook toen ik na twee weken overging op 3 milligram. Natuurlijk was ik blij verrast: want ik en medicijnen gaan niet samen. Maar de LDN gaf totaal geen problemen.
Betreft mijn MS en de grenzeloze vermoeidheid daarbij: over en voorbij! Ik zit nu boordevol energie.
Ook mijn zeer vervelende blaas werd door de LDN een koppie kleiner gemaakt: in plaats van 10 keer mijn bed uit te moeten om te plassen werd dat al snel één keer. De blaaskrampen verdwenen.
En wat slapen betreft: geweldig! Ik slaap nu als een blok. Dat was voor de LDN totaal anders, toen lag ik hele nachten wakker.
Toen ik met de LDN begon had ik een flink ontstoken schouder door de Fibromyalgie. Is verdwenen, zonder extra spuitjes bij mijn reumatoloog, zoals normaal.
Ook de buikpijn, veroorzaakt door zowel MS als Fibro, is verdwenen.
Mijn huid was kurkdroog. De huidschilfers drongen helaas door mijn kleren heen en \'s avonds bij het uitkleden vlogen de schilfers in het rond. Ik had van mijn huidarts Calmurid-crème gekregen maar dat hielp nauwelijks. Nu begint mijn huid zich langzaam te herstellen. Nog niet optimaal, maar het begin is er.
En dan mijn gewicht. Twee weken geleden was dat nog 41 kilo, terwijl ik tegen de 60 kilo zou moeten wegen (het gewicht dat ik vroeger had). Nu ben ik 42 kilo, een kilootje aangekomen dus. Echt een wonder, want ondanks veel aankom-diëten kwam ik geen grammetje aan. Dit kan alleen door de LDN komen!
Vanavond begin ik met 4,5 mg. LDN, de meest ideale dosis. Of dat verstandig is, is een ander verhaal. Want bij dat extreme ondergewicht van me KAN een dosis van 4,5 milligram niet goed vallen. Maar dat zie ik morgenochtend wel weer. Als deze dosis-verhoging slecht valt, ga ik gewoon weer terug naar 3 mg. wat mij prima bevalt.
Want wat kan ik nu allemaal? Mijn wens (vóór de LDN) was 300 meter te kunnen lopen en gewoon te kunnen staan. Dat kan ik nu allemaal en meer: ik was op vakantie en kon het zelfs volhouden 3 uur te wandelen zonder moe te worden.
Dus: lang leve de LDN, wat mij betreft!