Hallo,
Even mijn ervaringen que jeuk (na het douchen). In de wintermaanden heb je vaak meer last van jeuk, je huid is meer/vaker bedekt door slecht ventilerende kleding, en de verwarming droogt je huid uit. Inderdaad water droogt je huid ook uit (zeker zwemwater waar ook nog chloor in zit). Advies is dus om te douchen in plaats van in bad: niet te warm ! , en je niet te wassen met \"zeep\"\"maar iets op basis van olie, ook je huid droogdeppen ipv. wrijven. Bij mij is ook gedacht aan Sjogren, vandaar dat ik Plaquenil voorgeschreven kreeg. Binnen de kortste keren werd ik gek van de jeuk ! Vooral aan mijn armen, benen, handen en voeten. De daarop volgende maanden me veelvuldig met cetomacrogoliscreme ingesmeerd (via apotheek). Dat is vet, maar geeft geen verdere irretaties. Helaas heb ik nu maanden later nog steeds last van een hele droge huid, die snel geirriteerd is. Ik heb nu dus een stootkuur van 10 dagen prednisolone voorgeschreven gekregen. Resultaat is diezelfde dag al merkbaar ! Moet nog overleggen met huisarts hoe we straks verder gaan, second opinion bij een reumatoloog, of dermatoloog ? Of naar een endocrionoloog ?