AuteurTopic: druk op blaas  (gelezen 12234 keer)

Beschrijving:

bayken

• Gast
druk op blaas
« Gepost op: 04 maart 2008, 10:09:53 »
ik heb constant een druk op men blaas, niet dat het pijn doet, maar de druk is constant, voor de rest hebbek niets van last, geen pijn bij plassen, niets

wat is die druk dan?

Offline judith

• Junior
  • **
Re: druk op blaas
« Reactie #1 Gepost op: 04 maart 2008, 10:33:18 »
Ik krijg dat gevoel vaak als ik koorts/verhoging heb.Een heel onrustig gevoel,alsof ik steeds moet plassen.Groetjes,Judith.

gerda.

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 06 maart 2008, 13:04:01 »
hallo .
die druk op de blaas die herken ik wel
had er jaren last van, had ook een pijnlijk en branderig gevoel aan de blaas.
maar nooit geen blaasontstekingen!
ben door mijn reumatoloog doorgestuurd naar de uroloog.
en na verschillende onderzoeken,zagen ze dat mijn blaaswand aangetast was door de sjogren!!.
heb nu een jaar spoelingen gehad ,en ben nu aan het afbouwen.
en dan kijken hoe het verder gaat.

gr gerda.

bayken

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 09 maart 2008, 13:39:50 »
voila ik ben trug van de dokter en na een urineonderzoek en een volledige ivp + echo van blaas en nieren is gebleken dat ik met beete zand zit in beide nieren

het enige wat ik moet doen is veel drinken voor het zand van men nieren te krijgen

bayken

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 11 maart 2008, 14:26:51 »
heeft iemand dit ook al gehad? iemand ervaringmee?

janneman

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 09 februari 2009, 14:39:29 »
Ik heb ook weer last van druk op mn blaas ben naar dokter geweest niets te zien in urine heeft ontspanningsmedicijn voorgeschreven voor blaas hielp effe nu weer terug pijn ook heb ik last van slechte ontlasting altijd drukkende pijn in men onderbuik had er tijd geleden ook last van .toen heb ik en cystocopie en endoscopie laten doen niks te zien .maar ik blijf wel met deze zeurende pijn rondlopen

Offline mandy

• Doorduwer
« Reactie #6 Gepost op: 10 februari 2009, 19:25:25 »
Beste Janneman,

Ik loop zelf ook bij een uroloog vanwege blaasdruk en pijnlijke aandrang.
Welk ontspanningsmedicijn heb jij gekregen?
Ik heb dridase gekregen om de blaas te ontspannen. Lees op het internet en bijsluiter dat er vele bijwerkingen zijn en neem dit middel pas als ik echt heel veel pijn heb. Wacht nog even dus.

Vr.gr.
Mandy

janneman

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 11 februari 2009, 09:04:20 »
Beste mandy,  Het middel dat ik inpak heet Tamsulosine en bij de bijsluiter staan ok wel veel bijwerkingen maar pak dit elke dag in en heb nergens anders last van .en dokter zei dat het geen kwaad kan om dit altijd blijven in te nemen . Ik pakte eerst ook altijd af en toe maar het medicijn in maar kreeg er steeds meer last van, zo dus ik nu elke dag tamsulosine inpak

Offline mandy

• Doorduwer
« Reactie #8 Gepost op: 11 februari 2009, 16:45:39 »
Beste Janneman,

Tja, soms kun je het gewoon maar gaan proberen en hopen dat het bij jou niet al te veel bijwerkingen geeft.
Ik geloof dat Tamsulosine toch weer een ander soort medicijn voor de blaas is dan Dridase.
Het beste maar weer.

Vr.gr.
Mandy

sonja

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 06 april 2009, 13:54:36 »
Ikzelf sukkel ook met dat probleem,constant druk op de blaas en branderig gevoel, heb geen blaasontsteking en urinetesten wijzen niets uit. Ben bij uroloog geweest en cystoscopie gehad hij zei dat ik intersistiële systitisch had, hij kon dat alleen verminderen met een inspuiting in de zenuwen van de blaaswand met een opname van 2 dagen ziekenhuis onder verdoving, maar ik ga dat toch niet zo vlug laten doen denk ik, vervelend probleem

gerda

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 06 april 2009, 18:49:58 »
hallo sonja.

ook ik heb ic ,maar krijg al dik twee jaar blaasspoelingen hiervoor!
elke drie weken.
wat ik niet snap is ,dat jou uroloog het daar niet over met je heeft gehad.
want die inspuitingen zullen wel botox behandelingen zijn he!
heb bij de vereniging nagevraagd ,omdat mijn uroloog het daarover ook heeft gehad,.
maar het is nog erg experimenteel ,je kunt hebben als bijwerking ,maar wel van voorbij gaande aard dat je zelf niet meer kunt plassen ,en je dan moet catherizeren,totdat je het weer zelf kunt .
maar dan loop je meer kans weer op infectie!
dus wat is nu erger ,ik doe het voorlopig nog niet ,ga gewoon nog door met spoelingen,zolang als ik er baat bij heb!
de botox inspuitingen moeten om de 3-6maanden herhaald worden!
advizeer je om bij de icp vereniging te gaan ,kun je met al je vragen terecht

info@icpatienten.nl

kosten €18 per jaar.

wens je heel veel sterkte ermee   gr gerda.

karin

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 12 april 2009, 11:27:47 »
ik heb al geruime tijd insterstiele cystitis. hiervoor krijg ik al twee jaar
om de twee a drie weken blaasspoelingen. nu spreekt men over een blaasvergroting. heeft iemand hier ervaring mee. wat zijn de voor en de nadelen?

gerda

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 12 april 2009, 20:15:10 »
hallo karin.

je kunt het beste informeren bij de vereniging,maar blaasvergroting heeft toch niks te maken met de slijmlaag van de blaas?
ic is toch dat de slijmlaag stuk is ,en vandaar die pijn als de blaas gevuld wordt met urine!
dus wat doet een oprekking daaraan dan?

sterkte ermee ..gr gerda.

Izzie

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 12 april 2009, 20:38:44 »
Karin,

ik ken iemand met ic die een blaasvergroting heeft laten doen.
Dit heeft uiteindelijk niets uitgehaald omdat de blaaswand beschadigd blijft, en als er urine inkomt, zoals gerda zegt, blijft dit pijn doen. Je capaciteit vergroot dan wel, maar de pijn bleef bij die persoon.

Ikzelf heb ook ic, heb mijn blaas al laten \'oprekken\' maar dit haalde ook niets uit. Toch niet langer dan paar weken....

Denk dat je nog altijd het beste blijft met blaasspoelingen etc die inwerken op de blaaswand zelf. Dit heeft bij mezelf toch tijdelijk een goed effect gehad.

Of in het ergste geval een blaasverwijdering en vervanging...Want dan is de zieke blaas weg. Maar dat is natuurlijk wel drastisch

karin

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 13 april 2009, 16:00:43 »
hallo,

nee, in principe kan een blaasvergroting niks doen aan de ic. maar ik heb ook fibromyalgie, en daar ik s\'nachts zo dikwijls op moet om te plassen en daarna
door de pijn slecht terug in slaap geraak, ben ik volledig aan het verzwakken.
de prof die me behandelt voor fibro wil dat er iets drastisch gebeurd omdat ik
zeer snel achteruit ga.
daarom dus het voorstel van een blaasvergroting om niet zo dikwijls te moeten
plassen en meer nachtrust te hebben.
maar weegt zo een zware operatie dan wel op tegen zo weinig resultaat?