AuteurTopic: Waterkefir  (gelezen 10098 keer)

Beschrijving:

bea

• Gast
Waterkefir
« Gepost op: 07 mei 2002, 16:34:56 »
WATERKEFIR:

Waterkefir is in tegenstelling tot melkkefir beter te drinken!

Bereiding voor één liter:
Neem een weckfles of een ander goed af te sluiten glas van één liter.
Doe daarin: -    3 eetlepels kefir
-   80/100 gram witte kristalsuiker
-   3 gedroogde vijgen
-   â€™n halve citroen met schil (biologisch of goed afgeschrobd)
Met water opvullen en goed omroeren.
Laten staan op een lichte plaats b.v. aan het venster. De kefir vermeerdert zich zeer snel en het koolzuurgehalte stijgt van dag tot dag. Af en toe nogmaals goed omroeren opdat de suiker beter zou oplossen.
Na minimaal 2, maximaal 3 dagen is de kefirbereiding klaar.
Alles door een zeef gieten, de citroen uitpersen en bij het kefirsap voegen. Het mengsel kan dan in flessen opgeslagen worden.
De kefirbloemetjes in de zeef net even onder stromend water afspoelen. Ze kunnen in water met een beetje suiker een paar dagen bewaard worden.
Maak eerst 1 liter. Na 2 dagen is de kefir vermeerderd, maak dan 2 liter voor gebruik.
Werp het teveel aan kefir niet weg, maar geef het door aan anderen: kefir is moeilijk verkrijgbaar
Vergeet bij een nieuwe afnemer niet een kopie van dit blad bij te voegen!

Geschiedenis:
De oorspronkelijke bewoners van de Kaukasus kenden reeds de werking van kefir.
Als kind dronken ze hem als water en bereikten een leeftijd van 110 jaar. Dit is het enige volk ter wereld waar mensen volkomen gezond, zo ’n hoge leeftijd bereiken. Volgens professor Menkiw, die de werking van kefir zijn hele leven heeft bestudeerd, zijn TBC, kanker, maagpijn enz. daar onbekend. In Duitsland stelde dokter Drasek deze werking al vóór de Tweede Wereldoorlog vast. Met kefir genas hij ademhalingsstoornissen, maagkrampen, chronische darmontstekingen, leverontsteking, galpijnen en blaasziekten. Hij genas ook herstellenden na zware ziekten.
In de kindergeneeskunde dient kefir reeds als vervanger van moedermelk. Het is afdoende bij  zwangerschapseczeem en chronische onderlichaamziekten van de vrouw.

Kefir is te gebruiken bij:
Zenuwziekten, inwendige zweren, bronchitis, MS, hartinfarct, gal- en leveraandoeningen, geelzucht, maag- en darmziekten, diarree, moeilijke stoelgang, bloeddingen, uitslag en eczeem.

Het belangrijkste:
Kefir verhindert het rotten van stoffen in de darmen, daardoor geneest hij en werkt levensverlengend.
Kefir moet dagelijks gedronken worden. Hij stoort de spijsvertering niet, omdat hij zeer snel in het bloed wordt opgenomen. Bij ernstige, langdurige ziekten moet rijkelijk kefir gedronken worden. ’s Morgens, ’s middags en ’s avonds iedere keer een halve liter.
De 24-uurs kefir werkt laxerend, bij harde stoelgang moet men hem 2 tot 4 weken lang vóór het slapengaan innemen.
Oudere kefir dikt een beetje in: 48-uurs kefir werkt normaliserend.

Dosering:
Zenuwen en maagpijnen 1 liter dagelijks. Na 2 weken verdwenen.
Astma en bronchitis: 1 liter dagelijks, bij zware gevallen 2 liter.
Bloedarmoede en bloedingen: 1 liter dagelijks, bij zware gevallen 2 liter. Na 3 maanden normaal bloedbeeld.
Uitslag en eczeem: ½  liter dagelijks. Ook met kefir spoelen of insmeren en laten drogen. Handen, voeten en gezicht ’s morgens weer afwassen. Na 2 à 4 weken wordt ook een hardnekkige uitslag genezen.
Blaas- en nierontsteking: 1 liter dagelijks.
Galziekten: 1 liter dagelijks. Na 2 à 4 maanden is de gal genezen.
Kefir normaliseert bloeddruk en lichaamsgewicht.
Preventief gebruik voor een goed lichamelijk en geestelijk evenwicht: 1 liter dagelijks.

De kracht van de werking zit in het consequent volhouden!
Kefir smaakt voortreffelijk. Hij wordt best koel gedronken.

GOOI OVERGEBLEVEN KEFIR NOOIT WEG, MAAR GEEF HEM DOOR!!!!

renate

• Gast
Re: Waterkefir
« Reactie #1 Gepost op: 11 mei 2002, 07:07:08 »
hallo bea

allereerst van harte gefeliciteerd met je kleinkind , geniet er lekker van .
en nu de vraag hoe kom ik aan die waterkefir dan????

groetjes renate

bea

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2002, 06:22:31 »
Beste Renate,

Ik hopen kefirbloempjes in huis. Indien je je adres wilt verzenden (prive) kun je dat doormailen naar:
bea.hermans@softhome.be

Vriendelijke groet
Bea

Leen

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 27 oktober 2002, 09:17:35 »
Hallo,

weten jullie waar ik waterkefir kan verkrijgen in de regio Hasselt.

groetjes,

Leen

Aerts L

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 12 november 2002, 07:45:36 »
Waar kan ik waterkefir bloemen vinden in Leuven
MVG
Liliane

Caroline

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 29 mei 2006, 11:32:24 »
Hallo,

Mijn buurman is op zoek naar waterkefir, aangezien hij geen computer heeft, heeft hij aan mij gevraagd of ik eens op het internet wil kijken voor hem. Hij woont in Lummen.
Is hier iemand die wat waterkefir teveel heeft? Je zou hem er een groot plezier mee doen. Je kan mijn altijd mailen op
carolinedaniels78@hotmail.com
Alvast bedankt!

groetjes,
Caroline

greetje pilon

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 19 februari 2007, 08:22:21 »
hallo allemaal

ik gebruik al een jaar melkkefir wegens suikerziekte kan ik geen waterkefir gebruiken, maar is het nodig dat er suiker bij de waterkefir komt/ of kan ik ook alleen vijgen en gedroogde fruit gebruiken ? wie weet hier antwoord op  alvast bedankt.groetjes van greetje pilon.

Lindy

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 01 maart 2007, 10:37:13 »
Helpt het ook bij reuma en rugklachten?

groetjes,
Lindy

geke

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 10 januari 2008, 21:13:57 »
hallo alemaal,
wie heeft er waterkefir nodig ik heb echt te veel en weggooien is zonde yogurtkefir heb ik ook nog wel wat van over het is geheel gratis aleen als ik het moet opsturen wil ik graag de vezendkosten terug verder geheel gratis je kunt mij altijd mailen.groetjes geke.

Offline Ribra

• Starter
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 20 januari 2008, 14:37:49 »
Ik ben geïnteresseeerd in waterkefir.

Kan iemand mij kefir bezorgen?

Ik ben van Aalst.

reieor@hotmail.com

Guy Van Steenbergen

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 18 februari 2008, 10:58:08 »
Mocht er nog iemand waterkefirbloemetjes teveel hebben in de verre omgeving van Turnohut dan wil ik daar graag tegen vergoeding van meegenieten, ikkom ze eventueel zelf halen.
 Dank bij voorbaat, Guy

britt

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 01 april 2008, 14:42:19 »
hallo allemaal,

je kan melkkefir kopen in een bio-/natuurvoedingswinkel, mij vertelden ze daar dat het ook mogelijk is om deze in water te doen, helaas is dat bij mij mislukt.

nu ben ik op zoek naar echt waterkefir in de regio antwerpen of Leuven.

MVG,
Britt

britt

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 01 april 2008, 14:45:51 »
Hejdaar Greetje,

ik denk dat suiker echt wel noodzakelijk is in waterkefir, dit zorgt namelijk voor de gisting. Je kan het misschien ook proberen met wat meer gedroogde vruchten.

Debora

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 14 mei 2008, 14:26:44 »
hallo, ik ben nog op zoek naar waterkefir, heb nu melkkefirkorrels op water gezet, maar zie niet veel gebeuren. Mijn zoontjes van 3j en van 1j hebben eczeem en koemelkallergie.  Wie helpt me verder?  groetjes,

Debora

lieve

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 27 juni 2008, 13:56:20 »
hallo,

ik heb voldoende waterkefirkorrels op overschot, je mag ze gratis hebben - ik woon in Brecht - je kan me mailen via: pietenoet@hotmail.com

groetjes,
Lieve